Astoria hett på Facebook

Facebook är en av de mest aggressiva plattformarna för marknadsföring som finns. Det som gör den så het är att privatpersoner, små föreningar kan bli tuvan som stjälper stort lass. Länsförsäkringar är nu uppe för rakning för sin inblandning i rivningen av 1870-talshuset.

’”Rädda Astoria” skördar framgångar på Facebook och i tryckt media. Nu har de även annonserat i Svenskan och annonsens delas friskt på FB. I sitt idoga arbete har de fått Humlegårdens AB:s ägare, Länsförsäkringar kunder att lämna bolaget. Exempelvis gjorde Byggnadsvårdsföreningen och Sankt Erik det och snabbt följde privatpersoner på. Nu, utan att nämna namn, så har personer med stora ägor och likaledes omfattande försäkringar valt att lämna i protest. Det är nog dags att Länsförsäkringar går in och stoppar rivningen och räddar byggnaden till eftervärlden, innan namnet blir allt för nedsolkat och pengarna lämnar bolaget. Med all säkerhet kommer inte ”Rädda Astoria” att sluta sina kampanjer även om huset skulle rivas. Framförallt vore det en handling av god smak och hållbarhetstänk från ägarsidan.

Matti Shevchenko Sandin

Gå till Rädda Astorias Facebooksida och engagera dig i kampen FÖR ett bevarande här

Flera artiklar om Astoriaaffären här


Kommentarsregler:

För att hålla kommentarspåret öppet så kommer enbart kommentarer med riktigt för- och efternamn visas. För att detta skall kunna garanteras vill vi att du skriver ett registrerat och sökbart telefonnummer i din text. Telefonnumret publiceras inte.

Kommentering är avstängt.